poniedziałek, 1 kwietnia 2013

ROZEDMA PLUC



ROZEDMA PŁUC
Józef  M.  coś dla pulmonologów.
Przeszedłem  operację płuc tzn. lobektomię –wycięto mi cały płat płuca z powodu wykrytego raka płuca. Przez pół roku czułem się osłabiony i szybko męczyłem się  przy wysiłku , ale po tym czasie wróciła mi kondycja  fizyczna prawie taka jak przed operacją.  Zapytałem lekarza zupełnie przypadkowego ale widocznie bystrego, który powiedział mi, wie pan widocznie miał pan trochę rozedmy a po operacji pęcherzyki niedodmowe płuc które zawsze są przy rozedmie rozszerzyły się stąd pana kondycja.
Stąd  pytanie czy przy leczeniu średnio zaawansowanej ale postępującej rozedmy płuc, usunięcie części płuc ,zwalniające miejsce w tej ograniczonej przestrzeni klatki piersiowej dla pęcherzyków niedodmowych, umożliwiające ich rozszerzenie się , nie jest alternatywą leczenia postępującej rozedmy płuc prowadzącej do dużego inwalidztwa i śmierci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz