środa, 8 lutego 2012

Polak optant czyli Polak z wyboru

Zapytał mnie przed rokiem młody człowiek ” dlaczego ja nie mogę być Polakiem? Pochodzę z Kazachstanu choć już tam nie mieszkam.Moi przodkowie to co najmniej cztery narodowości. Pochodzenia polskiego chyba się nie doszukam chyba że u prababki z Białorusi. Polską zacząłem się interesować gdy moja Matka wyszła za mąż za Polaka , miałem wtedy 10 lat i wtedy z ojczymem byłem kilka razy w Polsce. Poznałem język polski, polską kulturę i zwyczaje. Pracowałem trochę na zachodzie tzn.w Niemczech ,Holandii i Hiszpanii i tam tez trzymałem się głównie z Polakami.Gdybym miał wybierać narodowość to najbliżej mi do Polaków i polskości.Dlaczego nie można być Polakiem z wyboru a macie przecież w Polsce Niemców z wyboru,którzy po wojnie musieli udowadniać że są Polakami i pochodzą z polskich rodzin bo inaczej najbliższym transportem wyjechali by do Niemiec a teraz zadeklarowali się że są Niemcami. Dlaczego więc ja nie mogę być Polakiem z wyboru , a bardzo bym chciał.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz